søndag den 14. oktober 2012

Husets to nye beboere






TUSIND TAK for alle lykønskningerne til mit indlæg i går! Jeg har læst dem alle sammen flere gange. Og endnu en gang glæder jeg mig over den varme, der er i Blogland. 

Fredag var en begivenhedsrig dag for hele familien, for foruden en vellykket scanning hentede vi også to store kattekillinger, som skal bo hos os. Både Jonas og jeg har haft kat i vores barndom, og den glæde vil vi gerne give videre til Lara. Vi har dog ikke haft mulighed for det før nu, hvor vi er flyttet fra lejlighed til husmandssted på landet. 

Det er to hankattekillinger, og der er godt nok gang i dem! På billederne ser de måske fredelige ud, men en stor del af dagen er de meget aktive med vilde lege. Og det går ud over hjemmet, som på ny skal børnesikres. Dyre vaser og den slags ting, der kan gå i stykker, er i hvert fald fjernet fra deres rækkevidde.

Vi er lidt i tvivl om, hvad de skal hedde, og både Jonas og jeg er ret uopfindsomme, når det kommer til dyrenavne. Lara vil gerne have, at den ene skal hedde Sigurd, men ellers har hun kun pigenavne som mulige - og det synes jeg nu, vil være synd for katten.

Så - har I nogle bud på gode hankattenavne? Så modtages de med kyshånd!

Rigtig god søndag til jer alle.



27 kommentarer:

  1. knold og tot

    hampus og sigurd

    Jing og Jang

    ellers kik her
    http://www.appa.dk/populaere-kattenavne/

    SvarSlet
  2. Kære Anna
    Først og fremmest: STORT TILLYKKE med den lille bebs i maven!! Dejligt at du deler, for det var da virkelig en SKØN og glad nyhed! : ) Dejligt at læse at du nu har det bedre af graviditetskvalmen, for dét er ikke spor sjovt. Heldigvis får man den gode energi tilbage efter et stykke tid, og det er da hellere ikke mærkeligt, at man lige skal igennem sådan noget, nu kroppen går igennem så store forandringe! :-)

    Det er så sejt, alt du nu oplever og går i møde, og jeg ønsker dig en skøn uge, Anna!

    Knus fra Marthe

    Ps! Mht til kattenavne, så har jeg selv 2 søde af slagsen, og mine hedder Opus, som et resultat af at jeg til at begynde med, sagde "Hallo, Pus!" hver gang jeg mødte min nye, lille kat. Den anden hedder Baby, simpelthen fordi den er sin mors datter :-) Vi er rigtig glade for deres navne ;-)
    Held og lykke med at finde de rigtige navne til "Sigurd" og den anden søde killing.

    SvarSlet
  3. Aller først ; gratulerer med det nye barn som skal komme. Lykke til!! Så til kattungene. De var aldeles nydelige. Vi har to hannkatter. De heter Sultan og Silke. Men de kalles likevel bare Tjukken og Lillepus. Sigurd var da et stilig navn på en katt. Det sies at kattenavn helst skal begynne på bokstaven S, så da er dere godt i gang. Hva med Sofus ?? Hilsen Drude

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Tillykke tillykke, hvor herligt....
    Katten skal hedde Sofus. Vores børnebørn fik også en killing, som "selvfølgelig" skulle hedde Sofie - mente Astrid.
    Den var på et tidspunkt på besøg hos dyrlægen, som dog mente, at de burde kalde den Sofus *SS*, så det hedder den nu.
    Kh. Lene.

    SvarSlet
  6. Hej Anna!! vores katte hedder Felix og Sofus, men det er altid svært for, hvad er det lige der falder i ens smag, og hvordan er ens kat... naboens kat hedder også Felix og det synes jeg er noget rod...så her ovre hos os, i vores have, hedder han bare "Lilleskid", mest fordi han nogle gange er lidt irriterende, men også lidt (meget)sød. Pjevs og Buller??
    Jeg læste fornylig, at katte ikke kan høre dybe lyde, og at det er derfor, de godt kan høre når dåsen til maden bliver åbnet, men ikke når man kalder på dem, og jeg har lagt mærke til at vores katte reagerer, når man lægger tryk på det sidste lix og fus, eller siger det i en lidt højere tone, så det var måske værd at have med, når man skal give sin kat et navn....held og lykke med det!!!

    SvarSlet
  7. Tænket også Sofus eller Anton ;0)

    SvarSlet
  8. Sigurd er et rigtig dejligt navn... godt forslag fra Lara ; ) ....og hvad med Holger? Jeg har kendt en sød kat som hed Holger.
    Men husk nu at gemme nogle gode navne, hvis nu I skulle gå hen og få en lillebror... måske synes Lara også at han skal hedde Sigurd ; )
    Vi har også to hankatte, så jeg har på fornemmelsen, hvor livligt I har det derhjemme lige nu.. og i fremtiden!
    : )

    SvarSlet
  9. Hvad med Timon og Pumba. ? ;0)

    SvarSlet
  10. Tillykke med graviditeten. Sigurd er da et fint navn. Jeg sidder med min mand og vores to voksne piger og vores forslag er Lurifax, Verner, Bernhard, Ekko, Orla, Kurt og Hannibal. Dejligt at I har fået katte, da vores børn var små havde vi også to katte og det havde de rigtig megen glæde af.

    SvarSlet
  11. Tillykke med graviditet og katte, jo du havde jo osse fødselsdag, så osse tillykke med den.
    Kattene ku måske hedde: rask og rørig, nej spøg til side aner det ikke men søde er de.
    KH bedstemorkaren@blogspot.com

    SvarSlet
  12. Hvor er de søøøøde :D

    Vi har haft to hankattte (og vi er vilde med japanske navne). så den ene hed Neko (japansk for kat), den anden Taco, men det var mest i sammenhæng med at vi elsker Tacos, og han var lige til at spise :D

    SvarSlet
  13. Jeg ELSKER killinger. Jeres er rigtig smukke. Også tillykke med dem. :-)
    Jeg håber du skriver lidt om dem engang imellem. :-)

    SvarSlet
  14. Skønne katte! Vi havde engang en kat der hed Simon og den var bare så dejlig...
    Tillykke med 'maven' :-)

    SvarSlet
  15. Tillykke med den kommende familieforøgelse, hvor er det dejligt for jer...men også hårdt midt i flytning og istandsættelse.
    Figaro er et godt kattenavn...og synes da Sigurd er fint. Vores han-kat hedder Gustav.
    God søndag til jer.
    KH Mia

    SvarSlet
  16. Sigurd og Einer :-D
    Vi har en voksen hankat, som hedder Einer (det hed han da vi fik ham fra Inges Kattehjem, men det gør ham ikke mindre skøn :o))

    SvarSlet
  17. Kæft de er skønne!! Er vildt misundelig - mere på kattene end på babyen, hi hi, men jeg har jo også fået de babyer, jeg skal have. Synes alligevel det er dejligt med det babyboom, der i øjeblikket raser i blogland - hold op alle de blogbabyer, der er på vej :-) Tillykke med vellykket scanning og fortsat god søndag.

    SvarSlet
  18. Hej!

    Varmt tillykke med familjeforøgelse - på alle fronter! :o)
    Fine drenge-kattenavne, synes jeg;
    Hampus
    Linus
    Julius (bliver vel nog kælenavnet Julle?)

    Fortsat god søndag!
    Hilsen Anna

    SvarSlet
  19. Stort tillykke med at du er gravid':-) Hvad med Garfield og Sigurd, det ville da være to søde navne:-)

    SvarSlet
  20. Ih de er søde! Hvad med Sigurd og Valentin? :-)

    SvarSlet
  21. Nej hvor er det dejligt, at du er gravid. Stort tillykke med det :-)! Dejligt at du nu er så langt, at du er ovre det der total træthedsræs. Håber at de næste 6 måneder bare kommer til at glide igennem uden en masse gravi-besvær.

    Kattenavne - hvad med Max og Hugo? Eller Herbert og Bertil? Hi hi - ville ønske jeg skulle navngive to krapyler. Det er nu ret sjovt at sidde og finde på :-)

    SvarSlet
  22. 1) Bjørn :-D
    2) Larus ;-)
    3) drengeudgaven af et af de pigenavne Lara foreslår, altså fex. Julius hvis hun foreslår Julie :-)))

    SvarSlet
  23. Nårh hvor er de søde! Jeg har selv en dejlig 4 år gammel hankat der hedder Poul Richard. Og jeg kan kun tilslutte mig det med at børnesikre. Da vi fik ham for snart fire år siden i vores lille 3 værelses lejlighed fandt jeg hurtigt ud af at jeg blev et meget blidere menneske af bare at fjerne alt mit nips fra hylder og vindueskarme i stedet for at være hende der den sure kælling der gik og råbte af det lille væsen som alligevel ikke forstod hvorfor jeg gjorde det.

    SvarSlet
  24. Tillykke med maven:) babyer er jo bare dejlige, går selv og nyder min herhjemme nu:)
    synes sigurd er noget nær det perfekte kattenavn so godt valgt af lara. her er et par forslag til dens kammerat, der jo ikke kan gå og være navnløs:)
    Bendix, Julian, og synes julius også kunne være en oplagt mulighed nu du er en juleelsker:)

    SvarSlet
  25. Hvor er de kære, de små killinger ;o)
    Jeg synes Sigurd er et skønt navn, og det er fint at det er Laras forslag.
    Hvad så med at kalde den anden for Findus - som i Findus & Peddersen ;o)
    Findus & Sigurd klinger også fint ;o)

    SvarSlet
  26. TUSIND TAK for jeres fine fortællinger samt ideer til kattenavne! Vi har diskuteret det i familien og er vist ikke helt enige:-) Lara finder stadig på navne, men jeg tror vi i hvert holder fast i Sigurd - velvidende at de nok bare kommer til at hedde "Mis" begge to:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  27. Tillykke med familie forøgelsen :-)

    Ang. Katte navne hvad med Sigurd og Slambert :-) synes det er rigtig fint at lara har fundet på det ene navn :-)
    Ellers kan jeg komme på:

    Frikadelle som vores egen gamle kat hed (yes, min søn fik også frit spil :-) )
    Søvnig
    Sultan
    Grisling

    Synes også det kan være sjovt med:
    Preben
    Ib
    Eller tysklærer inspireret som

    Heino
    Helmut
    Sigmund ;-) (eller freud for den sags skyld)
    Eller schöne :-D

    SvarSlet