søndag den 28. oktober 2012

Nye farvede trykknapper




I Frau Tulpes webshop har jeg købt en KAM trykknap-tang plus 10 x 20 trykknapper i forskellige farver. Jeg har set på dem et stykke tid, og da der kom et godt tilbud, slog jeg til. 

Jeg har endnu ikke haft tiden til at afprøve knapperne, men umiddelbart ser det lovende ud. Og jeg synes, at farvede trykknapper kan give tøjet den sidste finish. 

Knapperne er 1,2 cm i diameter og derfor lidt for store til bodyer og heldragter. Jeg ved, at de kan fås i et nummer mindre, der vist er 0,7 cm i diameter, men jeg har ikke rigtigt kunne finde dem. Måske du ved, hvor de kan findes?



15 kommentarer:

  1. Jeg mener at de har dem hos Ar Brinic. Ellers helt sikkert

    SvarSlet
  2. hmm dem ville jeg ind og købe men den vil ikk lade mig indtaste hvilket land jeg er fra. Har du haft oplevet det?

    SvarSlet
  3. Prøv lykkedragen.no. De har både i metal og plast, men det er vist kun dem i metal, der er små nok i str ift hvad du søger. Mvh Marie

    SvarSlet
  4. Du kan købe dem hos funkjogging.dk. Har dem selv, men synes ikke de fungerer i bodyer og heldragter, heller ikke de små. Da det kun er en enkelt stav som går igennem stoffet, så trækker den meget i stoffet. Da de samtidig er stramme, så synes jeg den trækker for meget i elastisk stof, selv med flere lag og stabilisering.

    SvarSlet
  5. Jeg har købt knapper og værktøj på Etsy og Ebay, måske du kan finde dem der?
    Et lille tip til dem der læser med her, at købe det dyre (værktøjet) indenfor EU for at undgå moms og told. De ting af lav værdi, kan med fordel bestilles udenfor eu, hvor man så slipper for momsen.

    Jeg bruger knapperne i sengetøj og savlesmækker.

    SvarSlet
  6. Uj, hvor er de fine - og super med så mange ekstra tips i kommentarerne :-)

    SvarSlet
  7. Jeg har også sådan en KAM-knaptang, købte den da jeg startede med at sy stofbleer til min søn (hvilke faktisk var årsagen til at jeg overhovedet startede med at sy). Siden har jeg også brugt knapperne til børnetøj i ny og næ - det er SÅ fint :-)

    Du kan købe de små knapper her: http://funkjogging.dk/?id=275570&catalogue_selected=284661_15374 hos søde og dygtige Mie.

    Der er nogle endnu mindre knapper her: http://www.arbrinic.com/Notions/Hand-press-and-snaps/Resin-snaps/Other-sizes-snaps/Size-14-diameter-9-7mm,0,87_124_62_241_227.html - de forhandler alle størrelser knapper, og har en rigtig god service.

    Håber det kan bruges til noget.

    Mvh Pernille

    SvarSlet
  8. TUSIND TAK for alle jeres kommentarer og gode råd samt ideer til, hvor jeg kan købe KAM knapperne i mindre størrelse! :-) Jeg tror, jeg vil afprøve de store føst - bliver lidt bekymret over Tines kommentar om, at de ikke egner sig i heldragter og bodyer;-)

    Og Dina: Nej, jeg har ikke haft problemer med at kunne købe hos Frau Tulpe. Skriv en mail til dem, hvis det stadig driller!


    Kh
    Anna

    SvarSlet
  9. Hvis du kan få det til at lykkedes, så må du meget gerne skrive det. Indtil videre er jeg gået tilbage til alm. trykknapper.

    SvarSlet
  10. Sådan nogle har jeg også, jeg synes, de er sjove :)

    SvarSlet
  11. http://www.snaply.de/oscommercerc2/product_info.php?products_id=68

    SvarSlet
  12. Jeg glæder mig til at se, hvor de nye knapper skal sættes.

    SvarSlet
  13. Hejsa Anna :)) vil gerne hører om du kan få disse knapper til at fungere??

    Kh mette

    SvarSlet
  14. Hvilke knapper ville i bruge til suttekæder? :-)

    SvarSlet