lørdag den 13. oktober 2012

Vores eget lille vejrfænomen



Ja, jeg har nu altid tænkt, at scanningsbilleder mest af alt ligner et meteorologisk billede af skyformationer, orkan eller et tredie vejrfænomen ... Men det er nu rart at få at vide, at alting er i orden. Og den vished fik vi i går - jeg er nemlig gravid i 13. uge. 

Første gang havde jeg slet ikke de overvejelser, at noget kunne være galt. Men denne gang har det været anderledes. Måske skyldes det, at mange af mine veninder nu har prøvet enten at abortere eller at få at vide, at fosteret var sygt. Og jeg mistede selv i 8. uge, sidst jeg var gravid. Så intet er taget for givet denne gang. Og jeg er dybt taknemmelig for, at den lille spirrevip tilsyneladende har det godt. 

Men puha - formelen graviditet + flytning + en lille datter, der lige har skiftet børnehave + travlhed på arbejdet + mand med masser af arbejde OG et speciale, der skal skrives - ja, det er altså ikke lige så nem at få til at gå op! Derfor har der også været uhyggeligt stille på kreafronten. Heldigvis er kvalmen og trætheden på retur, og energien så småt på vej tilbage. Og forude venter en efterårsferie - den er tiltrængt :-)


77 kommentarer:

  1. TILLYKKE

    Puha en masse i har at se til, meeen mon ikke i klare det på en eller anden måde ;)

    SvarSlet
  2. Gratulerer så mye:)
    Godt å vite at alt er i orden!
    Håper du snart får energien tilbake!

    SvarSlet
  3. Jeg sad forleden og tænkte at du var den eneste af de blogger der kunne være gravid, der manglede at fortælle det og tænk min mave fornemmelse fik ret :)
    Kæmpe tillykke!!

    SvarSlet
  4. Iiiih, stort, stort tillykke!! Puha, ja, det har da været noget af en omgang, sikke mange - fantastiske - ting, der sker for Jer :-)
    Kh. Trine

    SvarSlet
  5. Ih hvor dejligt tillykke med det!

    Men kombi'en: gravid, flytning, små børn.... Dræner virkelig én for energi, og man har en træthed som man ikke troede muligt... Vi har lige selv været gennem det for andet år i træk (ja både graviditeten og flytningen)

    Men der er opklaring derude et sted ( selvom jeg nogle gange selv har svært ved at tro det!) og jeg værdsætter virkelig de dage der er børnefri.

    Godt at du har en uges ferie forude!

    SvarSlet
  6. Et kæmpestort tillykke herfra! Er det bare mig, eller er vi bare rigtig mange gravide i blogland lige for tiden? Skønt er det i hvert fald!
    Held og lykke med alle projekterne!

    SvarSlet
  7. Stort tillykke! Sikke en masse i har at se til for tiden, men så er det jo godt at det er glædeligt ting når det "værste" er overstået. :-)

    SvarSlet
  8. Tillykke, tillykke...selvom strygestof, trådholdere og forårsløg har betydning...så...det er skimme stort med sådan en " vejrudsigt". Hilsen Marlene

    SvarSlet
  9. Gratulerer så masse med den lille på vei:-)

    SvarSlet
  10. Jeg tror man skal passe på med at tage på ferie med sin kæreste/mand i Aarhus-området... Det lader til at være et ret så fertilt område for tiden :0)

    Stort tillykke herfra!

    SvarSlet
  11. Kæmpe tillykke Anna!!!! Smukt lille vejrfænomen I der har jer :)

    SvarSlet
  12. Stort tillykke!
    Hvor er det fantastisk, altså med spirrevips ikke alt det der travlhed. Håber en ferie kan lade jer lidt op.

    SvarSlet
  13. Det var et dejligt indlæg - rigtig stort tillykke til dig og din lille familie : )

    SvarSlet
  14. Ih...tillykke tillykke!! :)

    SvarSlet
  15. Stort tillykke! Dejligt med alle de babyer der er på vej i blogland :-)

    SvarSlet
  16. Ih, kæmpe stort tillykke, Anna!! Hvor er det bare fantastisk!
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  17. Stort Tillykke, hold da op hvor er i mange gravide her i blogland - skønt
    Kan godt forstå at du tænker at du har travlt med alt det oveni - men du skal se det skal nok gå . tillykke endnu engang

    SvarSlet
  18. Stort tillykke og velkommen i klubben for gravide. Jeg er nu glad for jeg kun har ti uger tilbage :-)

    SvarSlet
  19. Stort tillykke med at alt er som det skal være med den lille ny.

    SvarSlet
  20. Stort tillykke. Hvor er det dejligt for jer. Jeg syntes også at min ellers faste tro på at alt er okay har været lidt sværere at finde frem denne gang. Og så er der bare ikke lige så meget tid til at ligge med træthed og kvalme når man har en stor pige i forvejen. Tilgengæld går tiden virkelig stærkt, fordi der bare ikke er den samme tid til at dvæle ved detaljerne. Jeg håber at i får presset en pause ind til dig engang imellem, midt i jeres travle hverdag.

    SvarSlet
  21. Ih, kæmpe stort tillykke!! Hvor er det bare en fantastisk nyhed.

    SvarSlet
  22. Tillykke søde Anna! Sikke en fantastisk nyhed - så bliver det et dejligt sommerbarn :-) Men ja, der sker da en masse for dig og familien i øjeblikket.

    Bedste tanker herfra

    SvarSlet
  23. Også stort tillykke, verdens 8. viduner - babyen der skabes - fantastisk!
    Misunder dig hverken kvalme eller træthed, husker det alt for tydeligt :)
    Godt det er ved at vende
    kh Libbie

    SvarSlet
  24. Kære søde Anna
    Hvor er det dejligt at høre, at baby har det godt. Jeg glæder mig rigtig meget til at følge med på sidelinjen :)
    Kh Line

    SvarSlet
  25. Tillykke her fra! Jeg fik faktisk mistanke om det efter indlægget om Laras start i bhv - så var fornemmelsen altså rigtig! :o) Det er også et passende tidspunkt - jeg mener ikke alt det, der sker i familien i øjeblikket, men at det bliver en fornuftig alderforskel imellem børnene. Kan godt forstå, hvor det er svært for dig/jer i øjeblikket... Så må du bare udnytte efterårsferie så godt du kan. Og pas godt på dig selv - håber det bedste for dig!
    Kh Elena

    SvarSlet
  26. Kæmpe stort tillykke fra en anden med noget i ovnen. åh hvor jeg godt kender til at være nervøs, selvom vi flere gange har set at den har det godt. og så ser det ud til at vi skal følges. du er lige 1-2 uger længere end jeg ;)

    SvarSlet
  27. Kæmpe tillykke til jer :) hvor bliver det spændende...

    SvarSlet
  28. Grattis Anna och hela familjen!

    SvarSlet
  29. Kære Anna!
    Tusind til lykke med den lille lykke-storm! Det er jo den mest fantastiske hemmelighed/nyhed. Og jeg ønsker jer alt det bedste. Håber alt bliver ved med at gå godt for spirrevippen! Og mange tak for din dejlige kommentar idag. Den varmer!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  30. Tillykke!! Det er et heldigt lille barn der ligger der inde og hygge sig for tænk en hyggelig familie den lille har at glæde sig til. Jeg kan godt forstå at du er træt med alt det meget du har at se til så jeg tror den eneste overlevelsesstrategi er at glæde sig over "alt det lidt du når" som Piet Hein så fint siger det. Heldigvis kommer der jo senere masser af år hvor du kan nå alt det du ikke lige orker nu.

    SvarSlet
  31. Årh...Vidunderligt!!!! Rigtig stort tillykke :)

    SvarSlet
  32. KÆMPE stort tillykke!
    - Jeg tænkte på om du mon var gravid, da du i indlægget om børnehaveskiftet skrev:
    "Jeg gør det ikke med den næste..." ;)
    Dejligt.

    SvarSlet
  33. Kæmpe tillykke!! - og hold da fast hvor vi krea kvinder kan avle i disse dage:-)

    SvarSlet
  34. Ih stort tillykke..... Det bliver spændende :-)

    SvarSlet
  35. Ih stort tillykke..... Det bliver spændende :-)

    SvarSlet
  36. Stort tillykke Anna. Tænkte nok at der snart skulle komme en nr 2. Men kan høre at det er hårde betingelser at være gravid under. Men tænk positivt og tro mig det er værre med en nyfødt og stå midt i flytning + div. Håber det bliver en dreng så vi kan se nogle fantastiske drenge kollektioner fra din hånd ( Tihi sagde drenge-moren).

    SvarSlet
  37. STORT tillykke hold nu op der er babyboom her i blogland og blandt mine veninder ;) hvor er det da bare hyggeligt med alle de babyer der kommer de næste mange måneder :)

    SvarSlet
  38. Sikke da en dejlig vejrudsigt -TILLYKKE!!! ;o)

    SvarSlet
  39. Stort tillykke:-) Håber Du for en fantastisk graviditet:-)
    Kh Sanne

    SvarSlet
  40. Gratulerer så masse, Anna. Det går nok fint, heldigvis gjør det som oftes det :)

    SvarSlet
  41. Ahhh Anna, det havde jeg på en eller anden måde lidt på fornemmelsen:-) sys at ku skimme det mellem linjerne hist og her. Kæmpe stort tillykke til dig. Glæder mig til at følge med:-)

    SvarSlet
  42. Tillykke tillykke :) Sikke en skøn "lille sky" :)
    Alt skal nok falde på plads..det gør det som regel og indimellem er det heldigvis tankerne på alt det der skal gøres der tager PIPet fra een :)

    SvarSlet
  43. Stort tillykke, hvor dejligt for jer :-)

    SvarSlet
  44. Ih, hvor dejligt. Stort tillykke :)

    SvarSlet
  45. Kæmpestort tillykke med den lille baby i maven! Hvor er det fantastisk :) Jeg husker også at jeg havde mange flere bekymringer om alt, hvad der kunne gå galt anden gang - endda uden at have oplevet noget selv eller hørt om noget i omgangskredsen. Men tror det er meget naturligt at man uanset hvad har det sådan anden gang - har hørt om flere, der havde det på den måde.

    Og pyh, hvor det lyder som en periode med nok at se til. Håber at der lidt senere i graviditeten bliver overskud til lidt babykrea og afslappet ventetid :D

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  46. STORT tillykke med baby i maven! Hvor er det dejligt! :)Jeg havde også flere spekulationer i min 2. graviditet end i min første og lettelse over at få af vide at denne lille peanut i maven er helt som den er skal være er helt fantastisk! Endnu engang kæmpetillykke! Kh Katrine

    SvarSlet
  47. Først og fremmest stort tillykke!
    Jeg trak på smilebåndet, da jeg læste du skrev "vejrfænomenet"....følte pludselig en connection mellem os.... Jeg har en barnets bog, som min mor har lavet til mig, da jeg var barn og som et af de første billeder, sidder der et sort/hvidt billede af en masse "skyer", som jeg altid har tænkt var lidt malplaceret i MIN bog. Men først da jeg selv blev gravid med mit første barn, gik det op for mig, at det var et scanningsbillede :-) Min mor er sygeplejerske og dengang i '75, blev man ikke scannet.....det var helt nyt og kun lige på vej......men fordi vi har både tvillinger og trillinger i familien, ville de gerne teste på hende og hun er derfor en af de første der fik et scanningsbillede.....som jeg jo så altid har troet var et vejrfænomen..... :-D
    Held og lykke med graviditeten :-)

    SvarSlet
  48. Hvor er det dejligt for jer, STORT tillykke med den lille ny på vej.

    SvarSlet
  49. Congratulations to the whole family!! Angels to your journey together! Everything will go fine!!! <3

    SvarSlet
  50. Ej hvor godt. Tillykke med det lille vejrfænomen. :-D

    SvarSlet
  51. Sikke en god nyhed :-) Hvor er det dejligt for jer :-)

    SvarSlet
  52. Tillykke Anna! Sikke en dejlig nyhed! :D Glæder mig til at følge mavens vokseværk!
    Knus Julia

    SvarSlet
  53. Nej, hvor skønt Anna - stort tillykke!
    Pas på dig selv og din lille familie :o)

    SvarSlet
  54. Gratulerer så mye! Så stas! Og jeg kjenner godt til kombinasjonen gravid, flytting og ny barnehage. Det er tøft til tider.. Men så blir det så bra til slutt! Lykke til videre i svangerskapet :)

    SvarSlet
  55. Jeg krydser fingrer og selvfølgelig kæmpe tillykkke :-)

    SvarSlet
  56. Tillykke...hvor er det bare dejligt. Håber at alting falder på plads og går op i en højere enhed...lækkert :)

    SvarSlet
  57. Wow tillykke, Anna :) Dejligt med en god scanning. Kan sagtens følge dine tanker om ikke at tage noget for givet. Den der verden med ulykkelige graviditeter er langt større end folk lige går og reklamerer med.
    Sikke et fint billede -jeg synes ikke det ligner vejrformation eller noget som helst andet end en smuk lille baby :)
    Jeg er i øvrigt gået 1 uge og 1 dag over tid med min næste pige, så sidder her med stor mave og oser ;) Så NYD dit 2 trimester, ik! OG tillykke igen:)
    Kh

    SvarSlet
  58. Kære Anna - I hverdagens stress og jag har jeg slet ikke fået ønsket dig tillykke med den kommende baby. Sikke meget der sker for Jer lige for tiden - og hatten af for oveni, at lade to små katte flytte ind også. Stort tillykke med den nu store familie:)

    SvarSlet
  59. Ih hvad ser man her, når man nu lige forsøger at blive opdateret lidt rundt omkring i blogland. KÆMPE stort tillykke, det bliver da bare fantastisk!... selvom jeg godt kan forstå det hele er lidt hårdt lige nu.

    Kh Christina

    SvarSlet
  60. Stort tillykke:-)
    Kender godt bekymringerne... Jeg havde dem heller ikke i første graviditet, men jeg har også haft dem i denne graviditet - og har det til dels stadig - det bliver nu rart, når man er blevet scannet anden gang:-)
    Det er dejligt at høre, at du er ved at få det godt igen:-)
    Kh Anita

    SvarSlet