søndag den 18. november 2012

Alle 24 sokker på væggen







Så fik jeg alle fireogtyve sokker op på væggen. De kan jo også hænges rundt om en dørkarm eller ned ad trappegelænderet (hvis man da har et hus med to etager)  - det tror jeg, at jeg vil afprøve næste år.

Sokkerne er allerede blevet fyldt op. Jeg har rippet en Playmobil julekalender (købt via nettet i Tyskland og på tilbud for et par måneder siden - sidste års model) og brugt indholdet til de 24 pakker. Det skal nok vække glæde.

Underligt nok har Lara ikke de store problemer med at vente til 1. december. Hun nyder at mærke på pakkerne og har også fået lov til at tage dem op og se på dem - men det er åbenbart nok for hende. 

Når jeg har fået scannet mønsteret (så jeg kan lægge det ud som en pdf), kommer der en syvejledning. Men I må have tålmodighed med mig - den uge, jeg går ind i, er min travleste uge på hele året - der er nemlig musical tirsdag, onsdag og torsdag aften. Derfor er det også skønt, at pakkekalenderen nu er færdig - jeg tror, det er første gang nogensinde, at jeg er i så god tid!



42 kommentarer:

  1. Det ser godt nok hyggeligt ud! Måske jeg kan nå at snuppe ideen inden den 1 dec.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og ellers gør du bare som mig - bruger tre år på at få sokkerne færdige! ;-) For når først en sok er færdig, så mister jeg altså lidt interessen. Masseproduktion har aldrig været mig.

      Kh
      Anna

      Slet
  2. Den er blevet rigtig flot.
    Glæder mig til pdf fil, så jeg måske kan nå det :D Inden d. 1. dec. i år.

    Da jeg sad og så på billederne, kom jeg til at tænke på om du mon havde chokolade i bare en af dem ??? Brændeovn og chokolade = smeltet chokolade ti hi, men nej ... heldigvis.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Nope! :-) Ingen chokolade (eller andet spiseligt) - det kunne ellers blive et kønt syn:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  3. Nøj det ser sprit lækkert ud!!

    SvarSlet
  4. Sikke et flot projekt!
    Men du må hellere gå i gang med de næste 24 allerede nu, så der også er 24 sokker til barn nr. 2 om 3 år ; )
    Ej, jeg driller bare!
    : )

    SvarSlet
  5. WOW!!!
    For en kalender.
    Jeg har tenkt å bare sy en strømpe, men legge i ny pakke hver dag...
    Ser ut som jeg må sy litt flere til neste år:)

    SvarSlet
  6. Wauw, det ser virkelig flot ud :)

    SvarSlet
  7. Kære Anna
    Hvor ser det bare hyggeligt ud - og hvor er du bare god!
    Jeg har her til aften siddet og tegnet to store julesokker i fri hånd, og må indrømme jeg er noget spændt på resultatet:0) Rart at vide du har en pdf back-up, hvis det skulle blive nødvendigt;0)
    Mange hilsner
    Louise

    SvarSlet
  8. Hold da op hvor ser det bare fint ud!!

    SvarSlet
  9. Hvor er de blevet fine....
    Og er helt misundelig over sådan en hel væg med julesokker!

    SvarSlet
  10. Ihh hvor ser det altså bare godt ud, super god ide

    SvarSlet
  11. Fine sokker. Her nøjes jeg med at lave en til hver. ( har 3 børn). Du kan vel tilfældigvis ikke lige huske hvilken side det var du købte playmobil julekaldenderen på. Søger nemlig med lys og lygte efter sidste års model til min datter...

    Mvh
    Mai-Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske på Mytoys.de
      http://www.mytoys.de/PLAYMOBIL-Weihnachten/PLAYMOBIL/KID/de-mt.to.br01.26.53/

      Slet
    2. Hej Mai-Britt og Rikke

      Den er købt på amazon.de. Du kan se den her: http://www.amazon.de/PLAYMOBIL®-4165-PLAYMOBIL-Adventskalender-Prinzessinnen-Hochzeit/dp/B004P5O8I6/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1353271906&sr=8-4

      Kh
      Anna

      Slet
  12. nøj hvor ser det dejligt indbydende ud, jeg skal også i gang med julesokker til lillesøster og hendes værelses kammerater, så dine er virkelig fin inspiration :)

    SvarSlet
  13. Hvor ser det bare godt ud Anna, SÅ hyggeligt og godt lavet (fundet på).. :D

    SvarSlet
  14. Super, super fin ide! Tror godt nok min dreng ville åbne alle pakkerne på en gang. Derfor har vi også kun en julesok hjemme hos os ;-)

    SvarSlet
  15. hvor ser det bare skønt ud - du er bare fantastisk til at sy!! :)

    SvarSlet
  16. Hold op det er flot :)
    Fik lige læst at der ikke var chokolade i blandt ...
    Det var også min første tanke .... Brændeovn og chokolade
    Resultat må da ha været alle 3 år værd
    Kh

    SvarSlet
  17. Super flot!
    Hvorfor er der ikke en, der laver sådan en til mig ;-0

    SvarSlet
  18. Hvor ser det bare flot ud med sokker i alle farver.
    Mine drenge kommer til at nøjes med den ene sok de hver har, som jeg syede til dem for, (wauw, hvor tiden går hurtigt), 8 år siden. Glæder mig hvet år til at hænge dem op :)

    SvarSlet
  19. Hvor er de blevet fine, sikke en samling, de pynter så fint i jeres stuer. Jeg tror altså ikke den havde gået herhjemme, hvis jeg havde fyldt pakker i allerede, jeg er lidt imponeret :-)

    SvarSlet
  20. Er hel vild med dine sokker. Er selv på jagt efter en julekalender som skal gå igen hos børnene og som de vil huske tilbage på at det var mest hyggelige når mor fyldte gaver i til jul.

    SvarSlet
  21. Sidder lige her bag skærmen med åben mund.. Hold op hvor er det fint!!
    Det må være rigtig spændende at være Lara, hvor er det flot hun kan vente!

    SvarSlet
  22. Hvor er den fin, jeg har også lige fået lavet en masse julekort, så nu er dette også blevet afkrydset fra to-do listen :-) God uge til dig.

    SvarSlet
  23. Ser da bare super godt ud :-) Tror også de ville gøre sig godt på et trappe gelænder :-)

    SvarSlet
  24. Hvor ser de bare fine ud når de alle hænger der ved pejsen! Hyggeligt at lave 24 forskellige og hvor er Lara en heldig pige :-) Åh, jeg håber også at der bliver tid til julehygge snart - men har liige lidt andet at tænke på pt! Håber snart at se dig Anna - måske d. 27.? :-)

    SvarSlet
  25. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  26. Det ser bare så fint ud - jeg er især vild med den sort/hvid-ternede og den lilla med 'påfuglemønster'.

    SvarSlet
  27. WOW hvor flot! Sikke en fin dekoration at have hængende. Måske jeg kan nå at være med til næste år hvis jeg starter nu.. :o)

    God (travl) uge til dig

    SvarSlet
  28. Wauw, hvor ser det godt ud, Anna!! Hun er en lille heldig prinsesse, hende Lara :-)

    SvarSlet
  29. Endelig en pakkekalender man som voksen også har lyst til at hænge frem, den er super flot måske jeg skulle gå igang.

    SvarSlet
  30. Århhh hvor ser det fedt ud. Skønne julesokker og så allerede med gaver i weee.
    Mine piger har hver en juledsok de får gaver i hver lørdag og søndag i dec. Emmas er med Bamse fra DR og Silles med en julemand. Jeg ville vildt gerne sy nye til pigerne, men Sille har haft sin i 8 år og Emma sin i 6 år. Så aelom de ikke er så kønne er der bare noget nosgaltisk ved dem Tror fakrisk ikke de ville synes om at få nogle nye.

    SvarSlet
  31. Hvor ser det fint ud, ville ønske jeg kunne give mine børn Playmobil, men .... når man er 27,24 og 23 år forventer man nok noget andet. Er i fuld gang med at samle sammen til dem, for de skal da have deres sædvanlige pakkekalender, de er jo stadig mine børn

    SvarSlet
  32. Nydelig-som et vakkert smykke på veggen :)

    SvarSlet
  33. TUSIND TAK for jeres søde kommentarer:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  34. Det ser simpelthen så godt ud! Wow! :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  35. WOW! Så utrolig fint!! Flinke deg :)

    SvarSlet
  36. Hvor ser det altså så fint og hyggeligt ud at alle strømperne hænder der på rad og række.
    Så julet uden helt at være det alligevel. Og sikke en god ide med at rippe en julekalender for ting. :)

    Mvh Mette

    SvarSlet