torsdag den 22. november 2012

Når man springer over, hvor gærdet er lavest




Jeg troede aldrig, at det skulle ske - men jeg har købt en fedragt til Lara i stedet for at sy en selv. Ja, jeg er ikke meget for at indrømme det - for det er imod mit princip at købe ting, som jeg jo i bund og grund kan lave selv. Og denne dragt ville have været en fornøjelse at kreere. Men men - tiden har været knap her på det seneste, og Laras gamle fedragt, som hun har fået af søde Line, er efterhånden leget helt i stykker.

Dette er en Disney-udgave af Klokkeblomst, og med medfølgende sko, vinger og festav er den vist alt, hvad en næsten 4-årig fe-glad pige drømmer om. I morgen har den lille fe fødselsdag, men kjolen er nu allerede taget i brug.

Pyha - jeg håber ikke, at jeg mister for meget sy-respekt i Blogland ved at afsløre mit Disney-køb;-) Mon det hjælper, hvis jeg skriver, at jeg tror, at det bliver sidste gang?



20 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på du ikke har mistet noget respekt, tværtimod. Du har jo været så fornuftig, at indse at tiden ikke lige var til at sy en fedragt selv. Respekt herfra.

    kh. Lis

    SvarSlet
  2. Jeg kan dælme godt forstå dig!! Bare du ikke begynder at bruge frikalet, så beholder du stadig min respekt:)

    SvarSlet
  3. Synes nærmere det giver respekt at du "tør" indrømme det (for det tror jeg ikke har været så nemt for dig at skulle indrømme)! Vi er ofte vores egne største kritikere og jeg tror ikke der er nogen der vil synes mindre om dig, fordi du har købt en kjole, når du ikke har haft tid til selv at lave en... Kun respekt herfra :)

    SvarSlet
  4. Uanset hvad, så er det en fin fe, du har

    SvarSlet
  5. Åhhh ved du hvad - skidt pyt med om du har købt en Disney fedragt, du har ikke mistet dit ry overhovedet. Selv en super syerske som du er kan jo komme i tidsnød og "blive nød til" at få hjælp fra Disney.
    Og se lige Lara hun er da bare den yndigte fe, så fin hun er ;o)

    SvarSlet
  6. Stadig respekt herfra! Men kender det kun alt for godt, det med de lette løsninger! Jeg har også altid syet prinsesse og fe tøj selv til både niecer og egen datter! Jeg håber jeg har overskuddet i år til at sy en askopotkjole til min datter ( det er hende hun har kastet sin kærlighed på) heldigvis har jeg alle materialerne allerede

    SvarSlet
  7. Du har stadig min dybeste respekt! Alligevel den er købt så er den rigtig fin og der skal jo være tid til alt :-)
    Stort tillykke med den lille fe imorgen!

    SvarSlet
  8. Tja, prøv at nyde, at det lykkedes dig at springe over hvor gærdet var lavest..... Det, det drejer sig om, er vel at tage sig tid til de vigtige ting, og det generer nok ikke "Lillefe" at kreationen er købt. Hurra for smuthuller i dagligdagen.......

    SvarSlet
  9. Du hadde selvsagt sydd et mye finere selv, men jeg skjønner deg godt- ikke alltid det passer å sy noe. Tiden strekker ikke til :)

    SvarSlet
  10. hehe :-) Hun er en yndig fe, så lad os sige at det går denne gang! Neeej vi har altså en del disney udklædningstøj og så er der også det som jeg har syet - af det kan man konstatere at det er herligt at klæde sig ud :-)
    Kh Viola

    SvarSlet
  11. Aj, det må man godt. Det har jeg også måtte indse. Vi kan ikke alt og lige der er det måske endda et hit hos børnene at vi giver os ;-)

    SvarSlet
  12. Altså uanset om jeg selv kan sy en fedragt eller ej, så er det Disneys stive kunstige dragter der rykker herhjemme også. Og min kære Bertrams favorit er BRs spiderman dragt, som alle de andre også har. Jeg lever med det, og ungerne er lykkelige :)

    SvarSlet
  13. Man kan ikke miste respekten for en mor, der ser ud over sine egne behov for at hjemme krearer, og ser på datterens behov for en akut ny fekjole!
    Og hun er yndig selvom den er købt og lavet af Disney. :)

    SvarSlet
  14. Dengang jeg var barn syede min mor altid vores fastelavnskostumer. Og min største drøm var at få en af de dragter fra fætter br. :-)

    Så fuld respekt for at din datter har fået en fedragt :-) som ikke er hjemmesyet

    SvarSlet
  15. Ikke sett for høye krav til deg selv, jeg tror ikke blogg-følgerne stiller så høye krav :-)
    Med ønske om alt godt,
    Annwes (som selv har en tendens til å stille for høye krav til seg selv...)

    SvarSlet
  16. Stor sy respekt, til den mor, der gennem tiden har kreeret det ene lækre stykke tøj efter det andet, men som nu prioriterer at tiden var til et købt kostume. DET er en god mor. God weekend i en for tiden travl familie. - Sofie
    ps. Lara er køn uanset, hvad hun har på.

    SvarSlet
  17. Min respekt stiger fordi du både kan sy OG finde ud af at ligge forfængeligheden på hylden. Det sidste er faktisk nok det sværreste for når man er glad for noget og god til noget som du er det til at sy så er det svært at købe noget færdigt, men pigerne elsker, elsker, elsker de der færdige kjoler og hun føler sig helt sikkert set fordi hun også fik sådan en kjole.

    SvarSlet
  18. Det er overskud at have overskud til at sige fra, også selvom det går udover ens egen forfængelig. Og nej, Lara bliver sikkert ikke mindre lykkelig med en færdigsyet kjole. (sådan er det i hvert fald med Liva..)Stort tillykke til søde Lara og ha' en dejlig fødselsdag! KH Maria

    SvarSlet
  19. Du har stadig al min respekt for alt det anden du når :o)
    Og for sivan hvor ser hun dejlig ud <3

    SvarSlet
  20. Tak for jeres søde kommentarer - det er dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet