fredag den 30. november 2012

Vi klarede den!



Vi nåede fredag endnu en gang, som vi har gjort så mange gange før. Men denne fredag er alligevel anderledes end de sidste mange fredage. Denne fredag skal vi ikke se frem til en weekend, hvor Jonas skal skrive speciale, eller jeg skal arbejde. Denne gang kan vi se frem til en weekend, hvor vi alle tre kan være sammen. For specialet blev afleveret i går, og jeg er færdig med min skolemusical. Jeg ved ikke, hvornår vi sidst har haft en sådan weekend - det er så længe siden, at jeg ikke kan huske det. 

Det har været en hård hård tid. Nok det travleste efterår i vores liv. Flytning (til nyt, gammelt hus, hvor der er stor have og masser vedligeholdelse at se til), børnehaveskift, nyt arbejde for Jonas' vedkommende og meget arbejde for mit vedkommende - og så det f... HD-speciale, som har krævet så meget tid. Ja, det har altsammen gjort, at vi har måtte holde tungen lige i munden for at navigere i det. Det har I også kunnet mærke på mine manglende sy-indlæg (men jeg lover jer - jeg vender skarpt tilbage, for syning, det er og bliver min store passion!) 

Nu er det overstået - sådan da. Specialet skal selvfølgelig både forsvares og også bestås (pyha, jeg tør slet ikke tænke på, at han ikke består!), og jeg har stadig meget travlt på arbejdet. Næste uge er der forældresamtaler tre aftener, og i går sad jeg til sent på aftenen for at rette læseprøver, danskstile og tyskoversættelser. Ja, det kan godt være, at holdningen blandt politikerne (og åbenbart også blandt befolkningen?) er, at folkeskolelærere ikke laver nok, men jeg kan ikke se mig selv i den kategori. Tværtimod. 

Billedet herover er fra sidste fredag, hvor Lara fyldte fire år. Selvom mor og far ikke havde tid til at tage med i børnehaven og fejre hende der (som engagerede forældre ellers altid gør i disse tider - pyha, jeg havde dårlig samvittighed), formåede vi alligevel at få en god dag ud af det. Nogle gange skal der ikke så meget til - heldigvis!

Jeg håber, at jeres weekend bliver lige så skøn, som jeg tror, at min bliver.



14 kommentarer:

  1. Årh, husker stadig den følelse Jonas må ha' nu! Tror aldrig jeg har været så lettet som den dag jeg afleverede min sidste HD-opgave...og ikke mindst fik mine weekender og aftner igen. Startede op på anden del da vi lige havde fået Mads for der kunne jeg jo nærmest gå på vandet!

    Heldigvis gik det rigtig godt selvom lysten (og min prioritering) havde ændre sig siden jeg påbegyndte HD'en - håber det går din Jonas ligeså ;o).

    Rigtig god - og velfortjent weekend!!!

    Kh. Pia - der i år måtte undvære Jacobs 2 års fødselsdagsfejring i vuggestuen. Heldigvis havde de fantastiske pædagoger lavet den fineste billededokumentation af en glad og stolt stor dreng (det hjalp MEGET på samvittigheden).

    SvarSlet
  2. I fortjener at nyde denne weekend sammen! Og ang sy indlæg, så selvom du har holdt pause, er du vist langt foran os andre!!

    SvarSlet
  3. Nej hvor dejligt! Tillykke med den genvundne tid! Håber I får en rigtig skøn weekend med ro, julehygge og måske lidt sne :-)

    SvarSlet
  4. Nyd weekenden! Og nyd jeres familietid! Og glædelig jul!

    SvarSlet
  5. Hvor er det dejligt Anna. Nyd weekenden og ønsk Jonas tillykke med afleveringen. Knus Maria

    SvarSlet
  6. Ønsker jer en skøn familie week-end med masser af hygge og afslapning. Mon I kan huske hvordan det gøres ??

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Vil bare ønske Jer en dejlig weekend, kan virkelig godt forstå du glæder dig! Glædelig 1. december imorgen.
    Kh. Louise

    SvarSlet
  8. Dejligt at I nu kan nyde lidt tid sammen igen. Det er aldrig sjovt at have for travlt, men jeg synes alt man føler sig lidt ekstra sej bagefter, fordi man rent faktisk klarede det.
    God weekend til jer :)

    SvarSlet
  9. Det er klart en svær tid for jer - håber det bliver nemmere nu og I får mere tid sammen! Godt at bølgerne lægger sig ned op til jul, så kan man også nå at jule og hygge, og falde til ro :o) God weekend til jer!

    SvarSlet
  10. Tillykke med jeres absolut tomme week-end-kalender. Dejligt at I "tør prale med den", mange, synes jeg, sætter en ære i at have fuld kalender også i week-enden, og specielt i december.....

    SvarSlet
  11. Tillykke med jeres hygge-jer-sammen-weekend.
    Det er skønt med sådanne weekender ind i mellem!

    Der er altså ´mange forældre der ikker med til vuggestuen og børnehaven når de skønne poder har fødselsdag. (Jeg arbejder i en institution). Børnene har en god dag alligevel og forældrene er stadig gode forældre.
    Nogen gange skal man bare slappe af og tænke; jeg er stadig en god mor selvom jeg ikke holder stor fødselsdag i børnehaven.

    SvarSlet
  12. Pyha, lyder til at I trænger til at puste ud alle 3, og lad nu ikke den dårlige samvittighed ødelægge det for jer. Er sikker på I er kærlige og engagerede forældre selv om I missede fødselsdagen i børnehaven ;0)
    Rigtig god weekend

    Kh Jane

    SvarSlet
  13. Tak for jeres søde kommentarer:-) Lara bliver fejret på behørig vis i morgen, hvor vi får den nærmeste familie på besøg. Hun reagerede heldigvis ikke på, at jeg eller far ikke deltog på selve dagen i børnehaven, og det er jo det vigtigste. Men jeg ville nu gerne have været med - synes det er rart at være en del af det:-) Det må blive næste år.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  14. Hvor er det dejligt at den hårde periode nu er overstået. Der er intet bedre end at "lande" igen ovenpå sådan én :) Så føles tiden sammen så meger bedre.

    Endnu et tillykke med Lara!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet