mandag den 3. december 2012

Jeg venter mig ...



... en lille dreng! Og han er fin og hel og lige som han skal være (hvilket for os var det vigtigste). Det slog scanningen fast i dag. 

For mig kom det nu ikke som den store overraskelse. Jeg havde i forvejen på fornemmelsen, at det var en dreng - ligesom jeg var følte mig ret sikker på, at Lara var en pige. Om det så er intuition eller rent held - det ved jeg ikke. 

Ved Lara vidste vi ikke kønnet på forhånd. Det har vi valgt at gøre denne gang - af praktiske årsager (tiden er mere knap her anden gang) og for at gøre det mere håndgribeligt for Lara.

For mig er det nu også blevet lidt mere håndgribeligt, nu hvor jeg har kønnet på plads. Jeg har ikke haft megen tid eller overskud til at tænke på det lille barn, som jeg bærer. Men det kommer nu, kan jeg mærke. Jeg har allerede været i gang med at kigge mine jersey- og retrostoffer igennem for at se, hvad jeg kan sy til ham - og det er nu min måde at forberede mig på og glæde mig på!

Vi er glade for at få muligheden for at have et barn af hver køn - omend det ville have været mere praktisk (og billigere), hvis det var blevet en pige igen. Drengetøj har vi jo ikke meget af, men lidt har jeg dog skrabet sammen gennem tiden. Det kan ses i stakken på billedet ovenover. De fineste dragter er disse:


Fineste sparkedragt af mærket Kram.

Småfolk dragt.

Krutter body.

Og nu hvor vi er ved tøjet, så kan vi altså ikke komme uden om, at pigetøj det er nu bare mere farvestrålende, mere varierende og mere fantasifuldt. Og sjovere at sy. For hulen da, hvor er der meget kedeligt drengetøj. Og de retrotryk, der er, er for det meste af biler, robotter eller traktorer. Ja, jeg må jo i gang selv - håber så bare, at jeg kan finde stof til det!



60 kommentarer:

  1. Ej, hvor stort - tillykke med ham! Glæder mig til at se hvad der kommer ud af symaskinen.

    SvarSlet
  2. Tillykke, hvor spændende... og sikke en julegave, at få at vide, at han er lige som han skal være.

    SvarSlet
  3. Det lyder bare så spændende med børn i begge køn! Har selv en af hver slags :o) Tror at du finder på noget spændende til ham ;o)

    SvarSlet
  4. kæmpe stort tillykke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. de har forresten rigtig meget fint stof herinde synes jeg http://www.malika-rosa.dk/shop/drenge-stof-31c1.html, men du kender nok siden :)

      Slet
  5. Hjertelig tillykke med den kommende lillebror

    Jeg har en julekalender på min blog SuperPrinsessen.dk måske du har lyst til at deltage - der kommer også lidt til de små :)

    SvarSlet
  6. Gratulerer med store nyheter! :)
    Gøy med en av hver da. :)

    SvarSlet
  7. Gratulerer så mye til dere! Det er spennende å få være mamma til både gutt og jente, det kan jeg skrive under på!

    SvarSlet
  8. Tillykke - jeg glæder mig til at se hvad du får kreeret.

    SvarSlet
  9. Tillykke! Dejligt du har en sund og rask lille dreng derinde i maven. Og jeg kan kun sige ja til, at det er fantastisk skønt at have et barn af hvert køn (selvom jeg udmærket ved, at jeg også ville have syntes det var fantastisk, hvis jeg "kun havde" piger) Det med drengetøjet er også ganske rigtigt - man skal lede lidt længere efter fedt tøj til dem, og så er det ofte i den dyre ende.. Men det er jo kun en god undskyldning for at få lov at sy lidt mere :-) Knus Maria

    SvarSlet
  10. Kæmpe tillykke med familieforøgelsen. Hvor jeg bare glæder mig til at se dine små kreationer, for jeg har haft samme problemer med at finde lækkert tøj til min dreng, da han var mindre. Nu bliver han 10 år og vil selv bestemme, snøft.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  11. Jeg er sikker på du knækker den udfordring, det er at finde på spændende drengetøj!
    Tillykke med at du får en af hver. Det er en kæmpe gave at få lov at opleve.

    SvarSlet
  12. Tillykke - det er stort med en af hver!
    Er nu også sikker på at du nok skal få tryllet nogle lækre sager frem til ham :-)
    Kh Louise

    SvarSlet
  13. Hvor er det dejligt at høre Anna. Stort tillykke med den lille perfekte dreng :) Og hey, vi bytter da bare. Vi har jo masser af drengetøj vi ikke får brug for i denne omgang, men intet til den lille pige ;)

    SvarSlet
  14. 1000 gange tillykke :) det der med drengetøj, det tænkte jeg meget på før vi vidste at muslingen blev en pige :)

    jeg har en giveaway hvor du kan vinde en hagesmæk, du kan helt selv vælge om det skal være til en pige eller dreng ;)

    SvarSlet
  15. Stort tillykke. Jo jo man siger ofte, at det er sjovere at sy pigetøj, men jeg synes nu også, at man kan lave/sy noget meget fedt drengetøj også, glæder mig til at se, hvad du finder på.
    Kh.
    Karen

    SvarSlet
  16. Ihhhh hvor skønt Anna-et kæmpe stort tillykke til jer alle. En udfordring med drengetøjet, som de vil meste med ug. Du er så s.... Dygtig, så det skal nok blive vild godt:)
    Kh Kirsten

    SvarSlet
  17. Stort tillykke med den kommende lillebror.
    Man kan sy masser af lækkert drengetøj, jeg syede bunker af tøj til mine drenge da de var mindre. Og med dine evner så er jeg sikker på at du kommer til at gøre det samme, og med fantastiske resultater :)

    SvarSlet
  18. Hej Anna.

    STORT tillykke. Da jeg forleden så et indlæg på din blog med fine billeder af Lara, fik jeg tanken, om ikke der måske snart var endnu en på vej. Også ER du gravid - det er lidt sjovt.

    God aften,
    Sidsel.

    P.S. Glæder mig til at se, hvad du får syet.

    SvarSlet
  19. Stort tillykke med baby i maven. Hvor hyggeligt med sådan en bette en :) Og skønt at I får lov til at opleve, at have både en pige og en dreng. Det har jeg selv, og det er enormt dejligt med en af hver :)
    Kh. Mette

    SvarSlet
  20. Stort tillykke med familieforøgelsen;-)
    Jeg er sikker på du får tryllet de lækreste drenge sager frem ;-) Og tillykke til Lara der skal være storesøster.

    SvarSlet
  21. Tillykke med den lille dreng. Se det som en udfordring at sy drengetøj. Det gør jeg ;-)

    SvarSlet
  22. Ih hvor dejligt for jer, stort tillykke!! Hele dit indlæg lyder som noget jeg kunne have skrevet for 4 år siden, lige på nær at jeg ikke kan gætte kønnet på mine børn ;0)

    SvarSlet
  23. Ih, stort tillykke med jeres dreng :) Her venter vi selv en dreng :D.. Glæder mig til at se hvad du får kreeret :D

    SvarSlet
  24. Stort tillykke med den lille gut! og du har så evigt ret! Det er håbløst at finde stof med drengemotiver, hvor der er bare det mindste spræl i, men håber du kan inspirere mig til noget endnu mere fantasifuldt :D

    SvarSlet
  25. Hvor hyggeligt med en dreng - Jeg fik jo også det modsatte køn anden gang... Men pga det store aldersspring mellem Marcus og Alba, så skulle jeg alligevel købe næsten ALT forfra...

    HURRA for ikke at være bange for genbrug ;0)

    Fantastisk lækkert tøj du allerede nu har fået samlet dig... Egentligt synes jeg på mange områder det er lettere at finde lækkert tøj til drenge. Men ikke så let hvis man gerne vil lave noget selv til dem

    SvarSlet
  26. Tillykke med drengen. Og jeg er også ret sikkert på, at du nok skal få smidt en masse lækre ting igennem symaskinen.

    SvarSlet
  27. Stort tillykke.
    Glæder mig til at få lidt drenge inspiration her på bloggen, for ja mulighederne til drenge er mere begrænset!

    SvarSlet
  28. Stort stort tillykke Anna til dig og hele din familie:-)

    SvarSlet
  29. Tillykke med den kommende lillebror :) har selv dreng og ja, der er meget mindre udvalg til drenge end til piger... Og dyrere er det også.
    Mine favoritter er småfolk, alba baby og krutter, synes mange andre mærker har tendens til masse produktion af ternede skjorter og strik pullovers :) havde jeg selv kunnet sy, så havde jeg også gjort det :)
    Maria - enmorsunivers.blogspot.com

    SvarSlet
  30. Stort tillykke med det Anna, skønt med en lillebror, er sikker på han bliver forkælet af storesøster ;0) Jeg har selv pige - dreng - pige og det giver bare en anden dynamik i familien at have børn af begge køn :0)
    Kh Jane

    SvarSlet
  31. Ih tillykke med det lille drengebarn-Jeg har også en der bobler i min mave.
    Fine sager du allerede har fundet:-)
    Kh Jonna

    SvarSlet
  32. Tillykke søde.. :D Det bliver spændende at se en masse drenge tøj fra din side af.. :D

    SvarSlet
  33. Dejligt, stort tillykke! Det er altså sjovt at have en af hver, for hvor er der bare stor forskel på drenge og piger - vi har jo tvillinger, som vi har forsøgt at behandle ens fra starten og alligevel er hun tøset og han drenget...

    SvarSlet
  34. Hvor sjovt Anna. Havde det præcis lige som dig anden gang da jeg ventede Gustav. Var helt skuffet over ikke at kunne sy små fine nuttede kreationer til ham. Og det hele var i mine øjne også lidt kedeligt, de der drenge farver. Men tror man vokser med opgaven og får øjnene op for drenge tingene hen ad vejen. At deltage i frk turkis Boys month er nu heller ikke helt fejl. Med alle de gode ideer og kreationer der bliver vist der. Men tillykke med den lille basse i maven.

    SvarSlet
  35. Hvor skønt med en lillebror! Og det er skam slet ikke kedeligt at sy drengetøj - men kan være mere udfordrende ;-) Som Lise skriver - ja, så håber jeg da, at du vil være med i Boys Month eller i hvert fald følge med og se, hvor mange skønne ting og kreative ting, der bliver lavet til drengene :-)

    Bedste tanker herfra - drengemor Christine*

    SvarSlet
  36. Så flott at alt er bra med mor og barn. Det skal nok bli kjempegøy for Lara å få en liten bror. Jeg er også helt sikker på at du nå kommer til å sy mange, flotte drengeplagg - jeg gleder meg masse til å se alt det fine kommer til å sy til ham :)

    SvarSlet
  37. Kære Anna
    STORT TILLYKKE med den glade nyhed! Jeg har ikke fået med mig, at du er gravid, tror jeg, så det kom som en glad overraskelse :D Skønt for jer alle at vide, at alt er vel med lille bebs, også med dig, naturligvis! :) Du kan tro jeg vil følge med dig herinde i tiden fremover, og jeg glæder mig rigtig meget til at savle over de smukke sager du kommer til at lave til jeres lille Prins!

    Dejlig uge videre, Anna!

    Glade hilsner fra Marthe

    SvarSlet
  38. Stort tillykke, Anna! Jeg er også så glad for at have en af hver.

    Jeg synes egentlig at drengetøj er mindst ligeså fint som pigetøj. Asta har da også ofte ret unisex-agtigt tøj på af samme grund. Synes hurtigt at pigetøjet kan blive lidt for lyserødt/pink/lilla :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  39. Kære Anna

    Kæmpe stort til lykke med den kommende lille fyr :-) Hvor er det dejligt for jer! Jeg glæder mig til at følge med, og hvis tiden går lige så stærkt, som den plejer, så er han her inden vi får set os om :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  40. kæmpe tillykke! Jeg har også en af hver og det er super fedt med en af hver, og helt anderledes med en lille dreng :D Til gengæld synes jeg man kan få meget sejt drengetøj :D

    SvarSlet
  41. Dejligt med en dreng. Vi har selv dragten fra Småfolk og den var så fin til vores lille rødhårede dreng, så mon ikke også den kommer til at være skøn på din smukke dreng. I forhold til syning af tøj, kan det være en udfordring, men til gengæld har man en undskyldning for at købe stof hjem fra alle mulige steder, da udvalget er mere spredt til drenge. Men du ved jo nok en blogger eller to du kan søge inspiration hos til syning af drengetøjet :)

    SvarSlet
  42. Kæmpe tillykke, fantastisk at det var en sund og rask baby, og ja, skønt med en af hver. Er sikker på du får syet noget lækkert drengetøj til jeres lille gut:0)
    Kh. Louise
    (kig forbi, hvis du har lyst, og deltag i min give away)

    SvarSlet
  43. TUSIND TAK for jeres søde kommentarer, som varmer på en kold aften, hvor jeg er kommet sent og træt hjem fra en omgang forældresamtaler:-) Ja, det må tages som en udfordring, det med det drengetøj - og nu, hvor jeg har haft lidt tid til at tænke over det, har jeg følelsen af, at det nok skal blive sjovt!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  44. Stort tillykke..:) Spændende med en lille dreng også.. Er nu heller ikke i tvivl om at du nok skal få klædt den lille gut rigtig lækkert..;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  45. Årh, stort tillykke! Herhjemme har vi også en storesøster og lillebror, og det er så skønt og hyggeligt :-)

    SvarSlet
  46. JUBIIII Anna - stort tillykke!!! Elsker KRAM dragten sååå meget!! Er sikker på at du kan kreere MINDST ligeså fine ting til din lille dreng som du utallige gange har gjort til smukke smukke Lara...!! Det bliver sjovt at se hvad du hitter på!!

    KLEM Louise

    SvarSlet
  47. STORT TILLYKKE!
    Er overbevist om, at du nok skal få skabt en fin garderobe til den lille mand :)

    SvarSlet
  48. Årh tillykke med den kommende dreng! Det bliver da skønt med én af hver! :) Så skal Lara jo være storesøster! Jeg siger dig, man får en chock over HVOR stor ens pige ligepludselig bliver af at få en ny baby. Jeg kan næsten ikke kende min Minna længere. Hun er så lang og fin og hendes hoved er KÆMPE!

    Jeg synes dit drengetøj er rigtig fint men giver dig ret i at det ikke er nemt. Kender du 4funkyflavours? De har det kun på filabel.dk men ellers har de jo en Hollandsk hjemmeside hvor man kan blive inspireret i farvesammansætninger (eller købe selvfølgelig). Jeg synes de er rigtig gode til at lave drengetøj som er fedt og ikke kun handler om biler og blå. http://www.4funkyflavours.eu/shop/

    Og rigtig glædelig Jul til dig :)

    Ditte

    SvarSlet
  49. Kæmpe stort tillykke!
    Hvor er det dejligt for jer.
    Jeg tror på, at du nok skal finde noget flot drengetøj/-stof i tide. Søg og du skal finde... :-)
    Og rigtig glædelig jul også!

    SvarSlet
  50. Tillykke med din den lille dreng i vente! Nyheden har jeg jo vidst et stykke tid, men ikke hvilket køn. :)

    Jeg har faktisk lidt misundt dem der har drengebørn - for det må nu også være sjovt at kaste sig ud i drengetøjet. Så jeg synes bare du er heldig både at få lejlighed til at sy tøj til dreng og pige. :)

    SvarSlet
  51. Kære Anna
    Jeg har haft en længere blogpause og har ikke været på besøg hos dig længe.
    Hvor er det dejligt at høre. Stort tillykke. Det bliver spændende. Vi venter os også en lille en til april...:-) Glæder mig til at følge med i dine forberedelser.
    Kh Vibeke

    SvarSlet