torsdag den 13. december 2012

Mit blomstrende juletræ













Så fik jeg taget billeder af mit rosenblomstrende juletræ. Hvordan man laver crepepapirsroser og historien bag roser på juletræet har jeg fortalt om her.

De gennemgående farver er orange, pink, lilla og guld, og træet er derfor lidt kedeligt at se på, men resultatet blev samtidig smukt og enkelt, synes jeg. Hvert år forsøger jeg mig med et nyt design, da jeg har så store mængder af pynt, at noget af det aldrig ville komme i brug, hvis jeg ikke gjorde det på den måde. Og det er en sand fornøjelse for mig at udtænke, hvordan årets juletræ skal se ud.

Den gamle pynt er dog den, jeg holder allermest af. Både pga. nostalgien og fortællingerne i den, men også fordi, jeg synes det gamle håndværk er meget smukt. Men i år har det fået en pause, for vi har to halvstore killinger i huset, og jeg vil ikke risikere, at min mest dyrebare pynt går til grunde. 

 Vores stue mangler stadig en del på væggene, men det skal nok ende med at blive rigtig hyggeligt.



28 kommentarer:

  1. Et enkelt og vakkert tre. Nytt for meg med roser på treet. Jeg har studert din DIY, og kommer til å prøve meg, . Man kan jo også pynte med papirblomster andre streder enn på juletreet :-)

    SvarSlet
  2. Sikke et flot træ! Jeg tænkte nu når i har fået katte, kan de lade de flotte kugler være? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak:-) Ja, det går faktisk forbløffende godt. De har ligesom mistet interessen for træet og lader det nu være.

      Kh
      Anna

      Slet
  3. Det er jeg heeeeeelt vild med.
    Glædelig Luciadag:-)

    SvarSlet
  4. Smukt og enkelt....men ikke desto mindre delikat...så flot Anna,
    Glædelig lucia-dag

    SvarSlet
  5. Det ser fantastisk ud og sikke smukt det da passer til den skønne adventskrans.

    SvarSlet
  6. God ide med juleroserne :) Hjemme hos os plejer jeg at pynte juletræet med masser af sløjfer. Måske en ide til næste år ;)

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare fantastisk smukt - det passer godt til resten af stilen i rummet.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare god ud Anna, det vil jeg heller ikke have noget i mod det stod ved mig :D

    SvarSlet
  9. Det er et rigtig flot juletræ og en allerede nu hyggelig stue. Det med mangel af vægpynt kender jeg alt til. Men det er bedre at vente til det helt rigtige er fundet. :) God jul.

    SvarSlet
  10. Gud hvor er det smukt i jeres nye rammer.... Så flotte gulve Anna... Og hvor er det bare vildt fint med de roser på træet, de måtte også meget gerne sidde på mit.

    Og tak for de søde ord om vores julehjem.

    Glædelig jul til dig og dine, håber alt er vel med den lille i maven også.

    Kh Louise

    SvarSlet
  11. Hvor er dit julepyntede træ bare fint. :)
    Så smukke blomster :)

    SvarSlet
  12. Det kan godt være det er enkelt og uden meget pynt, men jeg synes det er smukt.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  13. Smukt og enkelt, og dine silkeblomster vækker minder, min mormor havde sådan nogle. Held og lykke med de små killinger :)

    SvarSlet
  14. Jeg synes ikke det er kedeligt, med derimod smukt og enkelt :)

    SvarSlet
  15. Det ser virkelig fint ud med blomster på!

    SvarSlet
  16. Hvor er det fint, er vild med dine stjerner :-) har du selv lavet dem? Kh Nanna, stjernepus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Nanna. Ja, stjernerne har jeg selv lavet - efter gammelt forbillede.

      Kh
      Anna

      Slet
  17. Hvor er det bare hyggeligt!
    -Og hvor villle jeg bare gerne have hvide gulve ...
    Det er så flot!

    SvarSlet
  18. Meget smukke og stemningsfulde billeder :-)

    SvarSlet
  19. Det er så flot, Anna. Og jeres hvidmalede gulve er smukke!

    SvarSlet
  20. Der ser så fint ud med de roser, virkelig fint. Og på en måde kan jeg godt lide at træet er lidt enkelt i den, indtil videre, enkle stue. Kender godt den med de bare vægge.

    Kh Astrid

    SvarSlet
  21. Hvor ser det bare fint ud - jeg glæder mig så meget til vi skal have juletræ i weekenden.
    Kærlig Hilsen Heidi fra Egholmvej 16

    SvarSlet
  22. Virkelig fint træ!
    Men jeg er absolut og helt aldeles betaget af rammerne for træet - gulve og vægge.. Sikke et rum..;)

    SvarSlet
  23. TUSIND TAK for jeres kommentarer:-) Det er dejligt, at I også synes om træet:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  24. Det ser da helt fantastisk ud - og papirsroserne er jo en gammel tradition, som man brugte i 1800-tallet :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet