onsdag den 5. december 2012

Skønhederne indtager huset









Jeg glæder mig hvert år - i flere måneder forinden - til det tidspunkt, hvor min julepyntssamling kan tages frem. Jeg er, som mange af jer nok ved, passioneret julepyntssamler, og det er især den antikke pynt, som interesserer mig. De skrøbelige julekugler fra starten af 1900 tallet til 1950erne synes jeg er så smukke. En del af min samling viste jeg sidste jul, og den kan ses ved at klikke her
Derudover laver jeg selv julepynt, bl.a. englene og danserinderne på billederne herover. Hvad jeg ellers har lavet, kan ses ved at klikke her.

I dette efterår har jeg glædet mig ekstra meget, for nu har jeg endelig de rigtige omgivelser til min julepynt. Her er en del mere plads end i vores tidligere hjem, og rammerne er en del mere idylliske. I weekenden blev julekuglerne taget frem - både de antikke og de nye - og vinduerne blev pyntet. Og inden længe er det juletræets tur. Jeg er nemlig af den holdning, at træet skal ind midt i december, så jeg - og resten af familien - kan nå at nyde det. Især fordi vi jo ikke holder juleaften herhjemme. 

Lara hjalp med at pynte op, og hun har heldigvis et godt tag på de ellers så skrøbelige glaskugler. Det er fantastisk at se hendes fascination og glæde ved pynten, og selvom den er skrøbelig er det vigtigt for både mig og hende, at hun kan tage del i det. Billederne ovenfor er et lille udpluk af de kasser, vi havde åbne. For Lara var det vist ligesom juleaften! :-)

  

14 kommentarer:

  1. Sikke da en masse smukke julekugler og danserinder - dejligt at Lara er en sådan en god hjælper :-)

    SvarSlet
  2. Virkelig smukke julekugler. Jeg kan se jeg har meget at indhente. Ejer vist ikke en eneste glaskugle i glas :-/

    SvarSlet
  3. Sikke mange fine ting! :) de skal nok komme til at pynte flot!

    SvarSlet
  4. Sikke en masse flotte julekugler(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min give away, hvor man kan vinde en knisliber og en stålsæbe(:

    http://kreaman.blogspot.dk/2012/11/anmeldelse-give-away.html

    SvarSlet
  5. De er godt nok smukke. Skønne kugler. Det må være enormt smukt hos dig i denne tid med de fine kugler.

    kh. Lis

    SvarSlet
  6. Ja, du har så meget fint julepynt Anna - og hvor er det hyggeligt, at du holder så meget af julen og dens pynt. Er sikker på, at både det nye hjem og juletræet bliver rigtig smukt :-)

    Bedste tanker herfra - Christine*

    SvarSlet
  7. Så fine sager du har, Anna :) Jeg glæder mig til du (forhåbentligt) viser en masse billeder af pynten oppe.

    I år og de næste to jule må jeg desværre undvære min egen samling, som ligger fint i svigermors gemmer, mens jeg prøver at samle lidt stads sammen hernede. De har dog ikke noget så fint, som det vi kender fra DK. Det er lidt mere plastikagtigt det hele her ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  8. Åhhh, Anna. Din samling er simpelthen så fin! Glæder mig til at se billeder fra jeres jule-hjem. Og hvor er det skønt at Lara er betaget og kan hjælpe til. Vi skal også have juletræ i weekenden, for jeg er helt af samme holdning som dig. Når juleaften og juledagene ikke skal holdes hjemme, så skal træet altså ind i så god tid at det kan nydes :)

    SvarSlet
  9. Kan huske sidste år du viste det hele frem, så mange smukke ting du har.. :D

    SvarSlet
  10. De er SÅ smukke de julekugler, og JA jeg er også tilhænger af at have juletræet stående i december så det kan nydes i fulde drag.

    SvarSlet
  11. Elsker simpelthen din smukke samling. Så farvestrålende og fin :D
    - Tillykke med nyheden om den lille dreng i maven. Dejligt at alt er som det skal være!
    Glæder mig også til at se julebilleder af jeres nye hjem. Og hvor er det dejligt endelig at have tid og overskud til at komme lidt rundt i blogland. Et glædeligt gensyn med din lækre blog ;)
    Ha' en dejlig weekend!
    Kh. Julia

    SvarSlet
  12. Tusind tak for jeres søde og julede kommentarer:-) Glaskugler hænger nu rundt omkring i huset. Resten skal på træet, hvis jeg altså tør - for med store kattekillinger i huset er det vist ikke ligetil.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  13. Åh så vackra kulor och förpackningar - vilken lycka att ha såna i sin ägo

    Ha en bra tisdag

    SvarSlet