torsdag den 31. januar 2013

Det skønneste Yvonne stof ...





Det skønneste Yvonne stof skal blive til en ny 50er kjole til mig. Stoffet er fyldt med store retroagtige blomster i pink, hvide og orange farver på en mørkebrun bund. Det er knald på, og det kan jeg li! Mønstret er det vintagemønster, som kan ses på det ovenstående billede. Dog er det tilrettet for at kunne passe mig. Nå ja, lige nu passer jeg jo ingen af mine 50er kjoler - men jeg satser på at kunne få samme figur igen, når fødsel, amning og alt det der er overstået:-)

Stoffet er designerstof fra Michael Miller og hedder "Woodland delight". Jeg syr altid mine kjoler i det bedste bomuldsstof, for der ligger så mange timer i en kjole, at det ville være tåbeligt at gå på kompromis med stofkvaliteten - og ja, der er altså - efter min mening - stor forskel på, om du køber bomuldvarer til 50 kr eller til 150 kr meteren! (Selvom det selvfølgelig ikke altid hænger sammen).

jeg har nu klippet ud til kjolen, og stykkerne kommer måske med til blogtræf på lørdag, så jeg kan påbegynde syningen der. I onsdags sagde jeg farvel til min gamle Brother og bestilte så en ny symaskine, som jeg først kan hente i morgen - så lige pt føler jeg mig totalt handicappet (og mon ikke lysten til at sy forstærkes, nu hvor det ikke er muligt?)

Jeg glæder mig til blogtræffet på lørdag - til at møde nye mennesker, og til at få nogle kreative timer sammen med dem - og er overvældet over interessen, der har været. Vi er rigtig mange deltagere, og jeg er ked af, at der ikke har været plads til alle - men der kommer helt sikkert flere blogtræfs i fremtiden. 


_________________________


I have bought this wonderful Michael Miller fabric. It is called Woodland delight and I am going to use it for a new 50ties dress, even though I can't fit it right now due to my pregnancy:-)
I only use designer fabric for my 50ties dresses - such a dress takes hours to make, and it is therefore stupid to compromise with the quality of the fabric. 
I'm thinking of bringing the fabric to a blog meeting on saturday.  About 55 bloggers are attending. I'm looking forward to a creative day in the company of these wonderful people. 


10 kommentarer:

  1. Flotte farver stoffet har!

    Glæder mig også til lørdag, og møde nogle af alle jer andre jeg har læst med hos i laaaang tid!

    Orv hvad for en maskine besluttede du dig for?

    SvarSlet
  2. Det stof minder mig da om noget.... http://brumbas-brumbas.blogspot.dk/2012_11_01_archive.html?m=0 glæder mig til lørdag og at se hvad de forskellige skal lave :)

    Kh. Jo

    SvarSlet
  3. Helt nydelig stoff - det kommer til å passe supergodt på deg :)

    SvarSlet
  4. Lekkert!!
    Gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlet
  5. det er også flot, jeg købte for nogle år siden et lille stykke magen til det du har der, dog er det bare i babyfløjl. Har endnu ikk fundet det helt rigtigt til stykket endnu, men mon ikk det kommer en dag

    SvarSlet
  6. It certainly is the perfect fabric for a 50ies dress!

    SvarSlet
  7. Lækkert stof, og glæder mig meget til på lørdag:-)

    SvarSlet
  8. Wauh. Fedt stof. Og tillykke med den kommende symaskine. Jo jeg er sikker på at trangen er større når man ikke kan :-) god fornøjelse på blogtræffet :-)

    SvarSlet
  9. Det kan næsten kun blive en lækker kjole - både stof og mønster er i hvert fald rigtig lækkert :) God fornøjelse til blogtræffet.

    SvarSlet
  10. Sikken noget fint stof, er meget spændt på at se det færdige resultat! Har du overvejet at holde sy-workshops, hvor du kunne undervise i hvordan man kan sy sådan nogle fine kjoler, som du gør? Det kunne jeg i hvert fald meget godt tænke mig at deltage i!

    :-) Ann-Katrine

    SvarSlet