onsdag den 30. januar 2013

DIY - granny stripes patchworktæppe



Som lovet kommer her en DIY på det granny stripes patchworktæppe, som jeg viste her

Det er nemmere og hurtigere at sy et granny stripes patchworktæppe end de normale med firkanterne. Til gengæld kræver det, at man har stoffer, som er så bredt, som man ønsker tæppet (her 77 cm).

Tæppets forside sys i målene 77 x 107 cm. Når det er færdigt, er målene 75 x 105 cm.

Husk, at der skal sømrum på striberne, når du klipper dem. Jeg valgte 9 farver, men vil nok vælge færre næste gang. Mit regnestykke så sådan ud:
10 + 19 + 10 + 7 + 12 + 11 + 10 + 18 + 10 cm.

Bagsiden er her flonel, som er en blød. lidt "fluffy" bomuld. Frotté eller blød jersey er også en mulighed.

Følg billederne herunder (teksten står på billederne):













Rigtig god syfornøjelse:-)


_________________________


I have made a tutorial/DIY on my granny stripes baby patchwork blanket. It's in danish, but I hope you can figure it out anyway by looking at the pictures:-)


7 kommentarer:

  1. FANTASTISK DIY - Jeg er med i lappelegen her i blogland og har ledt efter hvordan jeg fik det syet sammen, denne ide kan bruges - TAK!!

    Ud over det er det også et skønt tæppe du har lavet

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt:-) Jeg har også en vejledning til et tæppe med patchworkfirkanter - den kan du se her:http://laralil.blogspot.dk/2012/02/patchwork-babytppe-diy.html

      Kh
      Anna

      Slet
  2. Super lækkert tæppe og skøn DIY, den skal helt sikkert afprøves på et tidspunkt =)
    KH Lena

    SvarSlet
  3. Kære Anna

    Ved, at det slet ikke er her jeg bør skrive, men kan pt. ikke lige overskue og gå til den anden computer og rode i mails, for at finde info. om kreadagen i morgen.
    Vi er rullet godt og grundigt rundt herhjemme. Begge drenge med hoste, feber og snue - ligeledes min mand, og jeg er kravlet under dynen med ondt i halsen og hoste... for ... da!
    Jeg havde sådan glædet mig til at møde dig og alle de andre til kreadagen i morgen, men må desværre melde afbud - tror ikke kræfterne er tilbagevendt i morgen. - Beklager, og håber en anden ser dette, som måske kan få min plads?
    Rigtig dejlig dag til jer alle... jeg glæder mig til at møde jer en anden gang - indtil da, må jeg nyde "bekendtskabet" gennem ord og billeder her på bloggen.
    Rigtig dejlig dag til jer alle - og tak for et meget flot initiativ.

    Kærlig hilsen
    Kristina

    SvarSlet
  4. Også tusind tak for denne SKØNNE DIY! Det er så fedt at du deler!

    SvarSlet
  5. Mange tak for inspiration. :)

    SvarSlet