tirsdag den 22. januar 2013

Fastelavnskostume - # 1




Laras fastelavnskostume er undervejs - mon du kan gætte, hvad hun skal være? Kostumet har jeg ikke selv fundet på, og du kan finde diyen til det her
Jeg udvider det dog med hue og vest, så hun kan blive komplet - og hun springer rundt i nederdelen, så snart kun kan komme til det - der er meget legeværdi i en sådan sag!


  _________________________


Laras costume to "fastelavn" (which is only a danish tradition, I think?) is in process. You can see the diy to the peacock skirt here. I'm also going to sew a peacock hat and a waistcoat to the costume.   


20 kommentarer:

  1. Lara bliver så flot :-) God ide med vest og hue - det vil sætte prikken over det hele :-) Glæder mig til at se hende som fuldendt påfugl :-)

    SvarSlet
  2. Jeg tænkte: Simba fra løvernes konge da jeg så billedet, så er da helt i tvivl nu.

    Flot det er den under alle omstændigheder.

    Glæder mig til at se hele kostumet.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Jeg tror også, at vi er ude i en påfugl - og er sikker på, at den bliver vildt flot :-)

    SvarSlet
  4. Årh hvor fin :) lækker danseskørt når det ikke lige er fastelavn

    SvarSlet
  5. FLOT FLOT - Lara bliver verdens flotteste påfugl ;-).....og hun er da vist verdens heldigste pige med sådan en kreativ moar ;-)

    SvarSlet
  6. Elsket det kostume! Har prøvet at overtale Sofie til ogsåat være påfugl men nej... :-/

    SvarSlet
  7. har selv kigget på præcis den samme diy, men min lille pige vil (desværre) være klovn så moren får ikke udlevet sin drøm om at lave et påfugle kostume i år ;) må prøve at overbevise igen næste år :D glæder mig til at se det i fuldt flor :)

    SvarSlet
  8. Hvor fint! Jeg overvejer at lave et til mig selv, fordi vi på mit arbejde holder fastelavn..Jeg kan bare ikke helt finde ud af hvordan jeg skal holde varmen og have sådan et skørt på, eftersom der jo bliver slået katten af tønden udenfor...

    SvarSlet
  9. Hvor er det sjovt - har lavet et næsten identisk kostume til min pige. Dit er blevet rigtig fint - glæder mig til at se det på!
    Kh Maja

    SvarSlet
  10. Så flot, jeg har lyst til at lave noget lignende, forelskede mig i STOF 2000's udgave i sidste uge, med strudsefjer udenpå tyll'en....Men Isabel vil gerne have Isaks gamle dragedragt eller hendes egen kattedragt fra sidste år på...men mon ikke hun kan overtales hvis hun ser påfuglen?

    KH Mia

    SvarSlet
  11. Jeg hopper med på påfuglen:-) Og hun bliver uden tvivl en køn een af slagsen! Her er der blevet produceret et styks leopardhaj(!) til August og to Ninjago'er -een til Villads og een til bedstevennen Niels. Astrid faldt selv over et Peter plys kostume i Bilka, så der slipper jeg...

    SvarSlet
  12. Super flot, hopper også med på påfuglen, da jeg har set mønstret fra forhandleren:-) Glæder mig til at se hele resultatet:-)

    SvarSlet
  13. Det er bare så fint, jeg har også bestilt tyl hjem til det samme kostume til Johanna, håber snart det kommer med posten så jeg kan komme igang

    SvarSlet
  14. To sjæle en tanke for det er samme påfugleskørt, som min Helena har bestilt til fastelavn ;-) Glæder mig til at se, hvad du laver af tilbehør!

    SvarSlet
  15. Ðen kan jeg godt huske jeg har set før! Det er bare så fint! Hvis jeg bare kunne overtale Nanna til at være noget andet end prinsesse til fastelavn....!

    SvarSlet
  16. Nej, hvor er den fin. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. :)

    SvarSlet
  17. TUSIND TAK for jeres søde kommentarer - og ja, rigtig gættet er det en påfugl:-) (Eller popfugl, som Lara kalder det). Hatten er nu færdig, så nu mangler der bare en vest - og så skal I nok få resultatet at se.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  18. Hvor er det bare skønt! Så fin idé :)

    Glæder mig til at se det endelige resultat.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet