fredag den 25. januar 2013

Retrospænder



For et par uger siden henvendte Marianne (som ikke selv har en blog, men betegner sig selv som "bloglurer") sig til mig for at høre, om jeg var interesseret i at købe spænder og knapper fra 60erne og 70erne. Hun har nemlig arvet et stort parti. Og efter at have nærstuderet de medsendte billeder, købte jeg denne stak spænder.
  
De største spænder er ca. 7 cm i højden, og de er alle tiltænkt til bælter til mine 50er kjoler.  Spænder af den slags er jo desværre ikke til at købe i butikkerne mere (jeg ved i hvert fald ikke hvor - og hvis du har set lignende i butikkerne, så sig endelig til!)

Kunne du tænke dig at se Mariannes spænder og knapper, kan du lægge din mail i en kommentar til dette indlæg - så vil hun sende billeder til dig.

_________________________


I have bought these 60ties and 70ties belt buckles from a reader of my blog. It's not easy to found such ones anymore in the stores. I want to use them for my 50ties dresses. 



11 kommentarer:

  1. Hvor er de fine. Jeg vil rigtig gerne have billeder på heidi@ohdeer.dk

    SvarSlet
  2. Sikke fine spænder!
    Kender desværre heller ingen steder man kan købe sådan nogle..
    Men det gør jo heller ikke noget når du har så betænksomme læser :-)
    Go weekend

    SvarSlet
  3. SÅ fine! Jeg ved heller ikke om man kan få dem nogen steder - plejer at købe dem i genbrugsbutikker.

    Jeg vil meget gerne bede om mail. camillehillmann(SNABELA)gmail.com

    SvarSlet
  4. Der er selvfølgelig lidt vej men i København kan man købe ligende spænder i Handler og man kan købe de lækreste stofbetrukne ( med eget stof!) i Hvidberg. Disse findes i mange forskellige størrelser også store. Har selv brugt spænder fra Hvidberg til reproduktion af 30'er tøj til Arbejdermuseet.

    SvarSlet
  5. fine sager :) jeg vil gerne se spænder og knapper - sandravarn@gmail.com

    SvarSlet
  6. Hvor er de fine! Jeg vil mægtig gerne se spænder og knapper. Særlig knapperne er jeg meget interesseret i: alks@adslhome.dk

    SvarSlet
  7. Siger man da ikke nej til, de er så fine.. Bournonvillehansen.sara@gmail.com

    SvarSlet
  8. Meget gerne :-) majaellegaard@hotmail.com

    SvarSlet
  9. Ja jeg kan jo heller ikke sige nej til den slags ;-) rarebirdlab@gmail.com

    SvarSlet
  10. Vil oss meget gerne se dem. Betina.hougaard@hotmail.com....

    SvarSlet
  11. Vil oss meget gerne se dem. Betina.hougaard@hotmail.com....

    SvarSlet