tirsdag den 29. januar 2013

Skønne 50'er kjoler
















Jeg finder mange skønne 50er kjoler på etsy.com. Det er sjældent, at jeg køber en kjole (de er ofte for små i størrelserne). Men billederne bruger jeg som inspiration til mine egne 50er kjoler. Og her er masser af inspiration at hente. Se fx hvordan striberne er udnyttet i den grå/hvide kjole. Eller detaljerne ved brystet på den sorte kjole. Og skulle jeg giftes - så var det måske en kjole ala den sidste, jeg skulle kaste mig ud i? Den gule blondekjole synes jeg er gudesmuk - og den havde jeg købt på stedet, hvis altså den kunne passe mig. 

Du kan klikke på de enkelte billeder og komme frem til deres ophavssted. Og du kan ligeledes se min inspirationssamling af kjoler på pinterest her.

Hvilken mon du synes bedst om?


_________________________


I spend a lot of time finding dresses from the 1950ties on etsy.com. I rarely buy the dresses, but use them as inspiration in creating my own 50ties dresses. You can see all my inspiration pictures on pinterest right here. I wonder which dress is your favorite?    



23 kommentarer:

  1. Hvor er de fantastiske, jeg ville helt sikkert vælge den turkise uden ærmer, har lige været inde og kigge lidt på den og hvis jeg så rigtig var prisen omkring 900, det er da ret billigt hvis det er rigtig.
    Eva

    SvarSlet
  2. Ååååhhhh hvor er de fantastiske :D

    SvarSlet
  3. jeg elsker simpelt hen også bare 50´er kjoler og min største drøm har altid være at blive gift i min farmors brudekjole, som var en knælang 50´er kjole - hendes kjole findes desværre bare ik mere.

    SvarSlet
  4. Hvor er de altså bare skønne.

    SvarSlet
  5. Jeg er på dit hold - den gule er intet mindre end fantastisk!!!!

    SvarSlet
  6. De er da gude smukke, har en håndfuld farvoritter, helt klart den første, de 2 turkise og den orange (eller hvilken farve det er, kan ikk blive enig om den knækker lidt i farven) Jeg kan godt forstå du er vild med dem, for de ville da også pynte godt i mit klædeskab ;o)

    SvarSlet
  7. Superfine - jeg likte veldig godt den hvite / grå og den svarte :)

    SvarSlet
  8. ja, tænk bare hvem der var January Jones der kan få lov at spankulere rundt i sådanne skønheder som det meste normale i verden når hun er i Mad Men. jeg bliver SÅ misundelig.. Jeg vill eønske jeg havde en lejlighed til at gå i sådan en kjole. men ned i fakta og ud og hente børn - der tror jeg måske ikke helt det holder længere

    SvarSlet
  9. Hvor er de smukke! Jeg er 100% på den turkise uden ærmer - nui den er flot!

    SvarSlet
  10. De er så flotte. Jeg er helt klart mest til den turkise og den stribede. Er også vild med den måde striberne er udnyttet på. Det er skønnest.

    SvarSlet
  11. Hvor det bare en fantastisk flotte kjoler :-) Min favorit er den turkise uden ærmer (nr. 4)

    SvarSlet
  12. wauw nogle skønne kjoler, jeg er faldet for den første som jeg også synes har lidt middelalderligt over sig... spændende kombi :o)

    kh Jannie

    SvarSlet
  13. Jøsses, hvor er de bare flotte!!
    Jeg kunne da godt hoppe lidt rundt i den stribede på billede 5... ;)

    SvarSlet
  14. Super flotte alle sammen. især den første og den turkise

    SvarSlet
  15. Så skønne kjoler - det var også den gule med blondestof, som mest fangede min opmærksomhed :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  16. Åhh, den røde på billede 8 er min favorit. Egentlig er jeg ikke helt vild med koralrød men jeg synes bare, at den er så enkel og fin og elegant :-)

    SvarSlet
  17. Hvor er de bare skønne - jeg er mest begejstret for kjole nr. 2, den grønne. Der er bare den helt rigtige 50ér stemning over den - min mand påstår altid at jeg er født i et forkert årti, jeg er i virkeligheden sådan én der skulle være hjemmegående med strutskørt og forklæde og have fine bløde krøller og små hvide handsker og hat på når jeg skulle ud! Ja, det er faktisk mig der er Søs fra "Far til 4", nu jeg tænker over det, ha ha:-) Der er bare noget rigtig fint og æstetisk over den tid.....

    Jeg ønsker mig kun 1 ting til min fødselsdag - en tidsmaskine (er der nogen der vil låne hvis jeg får én???)

    :-) Malene

    SvarSlet
  18. Nydelig kjoler! Takk for tips på Etsy:) Jeg har lenge tenkt å sy noen kjoler til meg selv, så dette gav inspirasjon!

    SvarSlet
  19. De er så flotte! Kender du vintagebutikken FN92 i Larsbjørnsstræde, Kbh.? Jeg er sikker på at du vil elske den! Jeg købte brudekjole der og jeg lover dig, at det er enhver kjolepiges drøm!
    Kristina

    SvarSlet
  20. Jeg er helt vild med den lyseblå balkjole... og ærger mig tit selv over min barm, som forhindre køb af disse skønne kjoler...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  21. Åh suk, hvor er de flotte! Den prikkede turkise er lige mig :-)

    SvarSlet
  22. De er virkelig smukke! :) Kan godt forstå, at du bliver inspireret der :) Tak for tippet :)

    Lige et spørgsmål: Når du oversætter til engelsk, gør du det så selv eller bruger du et program til det?

    God aften.

    Kh. Jenny

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære jenny

      Jeg oversætter selv - synes ikke programmerne er gode nok.


      Kh
      Anna

      Slet